Bad hair day

Så länge jag kan minnas har jag haft problem med mitt hår. Tiden innan plattången är något jag förtränger så gott det går. Minns att jag brukade föna det så rakt det gick och sedan lägga mig på rygg med håret platt mot ryggen med förhoppningen att det skulle fastna på ryggen när jag väl steg upp. Jag har gradvis lärt mig att acceptera att jag inte har självfall och att håret kommer vara ostyrigt resten av livet. Dock har jag nu hjälpmedel som gör att jag kan röra mig ute bland folk med utsläppt hår. Den allra bästa och som jag inte kan leva utan är självklart plattången. Den kammade hem första plats och ett eget rum i mitt hjärta så fort jag plattade den första hårslingan. Därefter har vi varit ett kärleksfullt par och skapat många fina minnen. Jag har dock sedan jag fick barn börjat få ont om tid att fixa håret.
 
Eftersom jag har naturligt vågigt/lockigt hår tännkte jag att det kanske fanns något ute på marknaden som kunde stävja dessa lockar. Jag fick ett gratisprov på Tony & Guys Casual Sea Salt Texturising Spray. Den används i torrt hår och skapar volym och textur. Resultatet i mitt hår blir helt okej. Jag tar en klick och masserar in det efter att ha fönat det. Sprayen gör att jag får vågigt hår utan att håret känns stramt och hårt.
 
Det jag har lagt lite pengar på Apolivas Curl Booster. Denna används i vått handdukstorkat hår. Jag masserar in en klick i topparna och lite uppåt och kramar sedan håret så att lockar skapas. När håret sedan torkats finns lockarna kvar. Mycket snabbare och tidsbesparande än plattången som tar mer tid ju längre håret blir.
 
Tony & Guy säljs i bland annat Kicks och Åhléns. Apoliva Curl Booster säljs på Apoteket.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

afterdark.blogg.se

En blogg om smink, skönhet, kläder, hushåll och allt det goda livet har att erbjuda för både stora och små.

RSS 2.0