Doft och humör

Vet inte hur det är med er, men när jag använder parfym är det efter vilket sinnelag och humör jag är på. Dagtid vill jag ha frisk och lättsam doft medan jag på kvällen och på fester bär något tyngre och starkare dofter. Sedan beror det som sagt även på vilket humör jag är. Känner jag mig glad och fräsch blir det lätta dofter och om det exempelvis är regningt ute och jag känner mig lite nere kan jag ta till en tyngre doft. Det senaste tillskottet är Burberrys "Body". Jag spanade in "Tender" när vivar i Dubai tidigare i år men köpte med mig Diors istället. DOck glömde jag inte bort "Tender" och igår när maken ringde från flygplatsen och undrade vilken doft jag ville ha nästan skrek jag ut Burberry Body Tender. Tyvärr uppfattade han endast Burberry Body och köpte originaldoften. Den luktar jättegott och jag tycker verkligen om den men kärleken som uppstod med "Tender" är fortfarande obesvarad.
 
 
Annars är jag väldig förtjust i min nästnya doft Miss Dior som jag köpte från Dubai. Till vardags använder jag dock mest The Body Shops Dreams unlimited Sun fresh. Det är härlig frisk doft som inte är stark och kan bäras med lätthet. Den som används allra minst är Lacostes Touch of pink, känns för ungdomlig för mig ;p



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

afterdark.blogg.se

En blogg om smink, skönhet, kläder, hushåll och allt det goda livet har att erbjuda för både stora och små.

RSS 2.0