Ljuvliga blommor

Ända sedan jag va liten (eller lagm stor) drömde jag om att ha fräscha blommor i mitt hem. När Desperate housewives började gå på TV fick jag alltid en massa inspiration from Bress hem. Hon hade alltid fräscha nyplockade blommor i sin entré och jag drömde om att själv ha det likadant i mitt hem. När i så skaffade oss vår första lägenhet fanns det inte riktigt någon plats att ha bukettblommor så att de skulle synas. Jag gjorde några halvdana försök att ha på matbordet men jag tyckte inte de passade där. Så köpte vi denna lägenhet och samma problem uppstod. Jag funderade på att köpa en lagom hög pall som jag kunde ställa i något hörn eller vid TV-väggen och ha blombuketten på den. Men så blev jag gravid och började genast fundera lååångt fram i tiden, dvs. att när bebisen skulle börja krypa fanns en stor risk att hen välte pallen, eller att sonen och hans kompisar som springer hejvilt skulle råka få omkull den. Så jag gjorde en kompromiss om att medan barnen är små ha en liten vas bredvid TV:n och där ha min lilla bukett. Jag köper blommorna från ICA-butiken här i närheten och byter ut dem så fort de börjar vissna. Oftast klarar de sig 3-4 veckor och jag blir lika glad varje gång min blick far förbi vasen och jag ser de fina blommorna.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

afterdark.blogg.se

En blogg om smink, skönhet, kläder, hushåll och allt det goda livet har att erbjuda för både stora och små.

RSS 2.0