Matdags

Har ni märkt att det är mycket roligare att laga mat om man kan göra dte i lugn och ro när man har gott om tid. Sedan jag blev mammaledig och dottern fått in rutinerna känner jag att det blivit roligare med matlagning. Jag förbereder middagen under tiden hon sover lunch samtidigt som TV:n är på med något underhållande program. Inga störmoment. Detta gör att jag även vågar experimentera mer då jag har tid på mig att korrigera om smaken skulle gå helt åt skogen. Till och med maken har påpekat fler och fler gånger att middagen var god!! Han som annars är ås kräsen.
 
Kycklinggryta med ris, garnerad med grön chili
 

Måste även berätta för om min senaste slevfynd. Köpte den från Ikea och är helt såld på den. Formen gör att den passar de flesta grytor. Den är platt men har ändå lite djup så att såserna till grytorn inte bara rinner rakt av. Den är perfekt att ha till exempelvis kycklinggrytor när man använder hel kyckling eller klubbor då jag tycker kyckling så lätt går sönder när man ska röra om. Så köp den om ni har liknande problem som jag ;) På Ikea heter den "stekspade för wok"...jag kallar den "bästis" - kostar endast 9 kr !!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

afterdark.blogg.se

En blogg om smink, skönhet, kläder, hushåll och allt det goda livet har att erbjuda för både stora och små.

RSS 2.0